Tæt på torvet og Esbjergs pulserende liv finder man et kombineret bolig-og erhvervslejemål i høj kvalitet.
Siden opførelsen i 1891 har ejendommen gennemgået to omfattende renoveringer; den første i 1935 og den seneste i 2001.
Ved Esbjerg Byfonds præmiering for året 2001 har bestyrelsen vedtaget at fremhæve ejendommen Kongensgade 28-30 med prisen "god byarkitektur".
Oprindeligt var huset kun 2 etager højt og opført samtidig med nabobygningen.
I 1935 blev bygningens ydre radikalt ændret. Facaderne blev ændret til den funktionalistiske arkitektur, der var højeste mode i 1930'erne. Pynt og gesimser blev hugget af, og facaderne blev glatpudsede med vandretliggende fuge for at få huset til at syne bredt og strømlinet i stedet for højt og "gammeldags".
Vinduerne blev samtidigt ændret fra høje Dannebrogsvinduer til de i 1930'erne "moderne" 3-delte aflange vinduer. Butiksfacadens murpiller blev fjernet og erstattet af bjælker, der muliggjorde et sammenhængende langsgående udstillingsvindue.
I 2001 blev en grundig facaderenovering gennemført, hvor mange nye detaljer og spændende materialer er tilføjet og beriger bygningens udtryk i gadebilledet.
I 1900 blev en markant bygning født på Esbjerg Dokhavn.
Den, i dag, bevaringsværdige bygning, der oprindelig blev opført som administrationsbygning for DFDS i 1900, og som dengang bandt den nye havn sammen med havet og den store verden, er dermed blevet et væsentligt bindeled mellem havn og by.
City Nord Retail Park udgør et stort, og endnu uforløst potentiale i Esbjerg Nord, som er en af landets stærkeste detail handelsområder.
Udbygningen af handelscentret er igangsat, og forventningen er at vi indenfor få år kan byde velkommen til endnu en handelsmagnet i Esbjerg Nord.
I 2016 opstod idéen til at genetablere en broforbindelse mellem Dokhavnen og færgelejet ved Fanø Færgen.
"Dokbroen" forener midtbyen og Dokken med parkeringspladser, og en sikker stiforbindelse for fodgængere og cykellister til Fanø færgen.
Med til ideen hører også et ønske om at genskabe lidt af historien. "Tilbage i gamle dage var der også en bro over dokhavnen ved de gamle sluseporte. Der har jeg brugt mange timer på at stå og fiske. På sin vis er projektet derfor også med til at bevare området" sagde Direktør Bjarne Pedersen til Jydske Vestkysten i 2017.